Tradicija kupovine dnevne štampe i nedeljnika različith formata, kvaliteta papira i obima informacija, i danas se zadržala kod dela čitalaca, posebno starijih generacija. Potpuno drugu krajnost obuhvata format online vesti, koje se ne samo čitaju, već na veliki broj načina prate putem globalne mreže – interneta.
Ukoliko se uporede posetioci interneta koji neminovno čitaju i online vesti, sa kupcima dnevne i nedeljne štampe, može se zaključiti da tracija čitanja novina u papirnom formatu polako gubi utakmicu sa internet oglašivačima. Čak i kada se radi o istoj medijskoj kući koja ima oblik online vesti i tiraža novina, sveukupno u našoj zemlji dnevno se proda ispod 200.000 primeraka, dok internet posećuje blizu 80% populacije.
Prednosti online vesti u poređenju sa štampanim izdanjima
Vesti na internetu se postavljaju od nekoliko sekundi do nekoliko minuta od samog događaja, što nije realno izvodljivo kada su u pitanju dnevna i nedeljna štampa. Pre njihovog izdavanja se prikupljaju sve relevantne informacije, osmišljavaju kreativni tekstovi i kombinuju sa crno-belim ili fotografijama i ilustracijama u boji. Sa druge strane, online vesti podržavaju i formate audio zapisa i video snimaka, kao i animacija, a danas čak i prenose uživo sa lica mesta događaja i aktuelnih dešavanja. Sve to, ne može da nadmaši nijedan naslov u štampanim novinama.
Online vesti se posećuju sa mobilnim telefonima, računarima i tabletima udobno „iz fotelje“ doma ili kancelarije, tokom putovanja, i jednostavno gde god i kad god posetioci portala i društvenih mreža to poželeli. Dnevna i nedeljna štampa kupuje se na trafikama ili u prodajnim objektima, što znači da se primerak može i rasprodati pre nego što se očekuje. Nekada su na kioscima i u lokalima neverovatne gužve, što znači da se na svoje izdanje novina mora sačekati red. Dodatno, časopisi se direktno plaćaju, dok dostupna otvorena „wifi“ internet mreža obezbeđuje besplatni pristup portalima, sajtovima i svim online sadržajima.
Najnovije vesti na internetu su deo svakodnevnice ljudi
Veliki deo osoba počinje svoje jutro čitanjem online vesti na modernom mobilnom telefonu, pre nego da odmah otrči do najbližeg kioska po primerak novina. Postoje i generacije za koje dnevnu štampu ne može ništa da zameni, ali su opet brojniji korisnici interneta i posetioci online vesti. Povezivanje informacija na internetu vrši se dodavanjem „linkova“, odnosno konkretnim adresama, na kojima se mogu saznati novi tokovi, zanimljivosti i podaci od značaja za posetioca.
Uz to, dvosmerna komunikacija obezbedila je da postavljanje vesti dana na internet prati opcija javnih komentara, slanja poruka i upita, kao i dobijanja direktnih odgovora u vezi sa svakom temom. Dnevna i nedeljna štampa nema mogućnost direktne interakcije, niti kombinuje više sadržaja, osim upečatljivog naslova, teksta za čitanje i pratećih slika i ilustracija. Sve to, učinilo je da najnovije vesti na internetu budu deo svakodnevnice ljudi, koja im olakšava saznavanje relevantnih informacija, širenje interesovanja i praćenje opuštajućih i zabavnih sadržaja.
Medijski portali kao izvori informisanja društva putem internet resursa definitivno imaju prednost u odnosu na oglašavanje uz dnevnu i nedeljnu štampu. U pitanju je postavljanje online vesti koje su uvek aktuelne, ažurne i sa raznovrsnim sadržajem, a daju i mogućnost interakcije, komunikacije i kontinuiranog saznavanja tokova uz moderne elektronske uređaje.