Svet interneta privlači veliku pažnju, ogroman broj posetilaca i sve veći deo aktivne publike koja u okviru virtuelne mreže provodi i nekoliko časova dnevno. Kada su u pitanju online vesti, one su značajan resurs za saznavanje bitnih stvari i događaja u modernom vremenu, koji je sve zastupljeniji ne samo kod mlađih, već i kod starijih generacija.
Vesti dana na internetu su za nekoliko koraka ispred drugih načina oglašavanja medija, prvenstveno zbog sjajne pokrivenosti publike, dostupnosti bez ograničenja i kriterijuma, kao i neverovatnom povezanošću sa drugim internet adresama. Veoma je značajna veza koja postoji između online vesti, medijskih portala i društvenih mreža za privlačenje sve većeg dela javnosti ka praćenju inovativnih sadržaja.
Veza između online vesti i medijskih portala
Često je prva asocijacija na vesti dana na internet mreži, medijski portal kao inovativni veb sajt, na kojem se postavljaju sva važna dešavanja oličena u kvalitetne sadržaje. Medijske kuće koje raspolažu drugim kanalima plasiranja najnovije vesti – televizijskom programskom šemom, dnevnom štampom ili radio stanicama, u današnjem vremenu razvile su i specijalizovane internet stranice na kojima plasiraju sve važne događaje, poznate kao portale.
Medijski portali su pravo mesto na kojima se „okupljaju“ sve online vesti jednog oglašivača, a zatim dalje efikasno dele putem društvenih mreža i drugih sajtova i stranica. Svako ko prelista štampu na internetu najčešće se nalazi na adresi medijskog portala, na kojem se online vesti plasiraju uz kvalitetno i realno prezentovan tekst, relevantne ilustracije i fotografije, kao i video zapise i animacije. Zbog toga su online vesti usko povezane sa medijskim portalima, jer se upravo na njima prezentuju i objavljuju.
Povezanost vesti dana na internetu sa društvenim mrežama
Online vesti su u velikoj meri povezane i sa društvenim mrežama. Naime, iako se prvobitno objavljuju u okviru kategorija i stranica medijskih portala, najnovije vesti pozicioniraju se i na društvenim mrežama, kao što su Facebook, Instagram i Twitter. Tačnije, one se uz jedan „klik“ mišem jednostavno dele, odnosno „šeruju“ na društvene mreže, odnosno direktno na stranice medijske kuće. Inovativni mediji pored specijalno i vanvremenski dizajniranih portala imaju i sopstvene stranice ili profile na društvenim mrežama, putem kojih predstavljaju online vesti i ljudima koji ne posećuju direktno njihov sajt.
To je način da se dosegne do širokih masa ljudi, jer su vesti dana na internetu svima dostupne, jednostavne za praćenje, pretragu i generalno pronalazak bez obzira na pozicioniranost. Uz inovativne aplikacije, za najnovije vesti čim se objave na portalu ili društvenoj mreži, mogu se poslati obaveštenja direktno na mobilni telefon korisnika interneta. Na taj način se pratilac portala može odmah informisati o događajima, bez listanja društvenih mreža. Sve to, čini da stranice u virtuelnom svetu budu ne samo bliske i jednostavne za upotrebu i praćenje, već i pogodne za povezivanje u svega nekoliko sekundi.
Društvene mreže, medijski portali i online vesti su veoma povezani u pogledu formata, sadržaja, adresa i koncepta, jer su im zajedničke karakteristike informisanje i komunikacija bez granica. Najnovije vesti na internetu često imaju svoj „put“, odnosno tok kretanja od osmišljavanja, preko medijskog portala, do društvenih mreža i drugih stranica na internetu. Na taj način, u svakom koraku privlači se sve veći deo javnosti da prelista sadržaj i isprati plasirane i sve druge online vesti.